15 ok, amiért minden nőnek bele kéne vágnia az erőedzésbe

Brain, Egyéb -

15 ok, amiért minden nőnek bele kéne vágnia az erőedzésbe

A súlyzózástól izomkolosszus leszek? A rövid válasz: nem. Akkor mi történik valójában az erőedzés során? Miért fontos, és hogyan hat a női testre?

Zsírvesztés

1. Zsírt égetsz vele

A súlyvesztés a fitneszközösség egyik örök témája, de ha a mélyére nézünk, akkor a lényege a zsír elégetése. Márpedig az izomépítés során ég a zsír.

Fél kiló zsír négyszer akkora helyet foglal el, mint fél kilónyi izom. Így szemléltethetjük a legtisztábban a zsír és az izom tömege – valójában sűrűsége – közti különbséget. Ahogy izmot építesz, ledolgozod a zsírfölösleget a testedről, és a teljes testtömeged is csökken. Nem minden nő tapasztal jelentős súlyvesztést az erőedzés során, de mindannyian elégetik magukról a számukra nem kívánatos zsírtöbbletet, és feszesebbé teszik a testüket. Ezzel a derékbőség is csökkenhet.

2. Felpörgeti az anyagcseréd

Az erőedzés másik előnye, hogy gyorsulni fog tőle az anyagcseréd. Ez azt jelenti, hogy mivel nagyobb az izomtömeged, pihenés közben is több zsírt égetsz el, mint egy kisebb izomtömegű nő. Zsírt égetni olvasás vagy tévézés közben, elég jól hangzik, nem?

Erősebb leszel

Ülőmunkát végzünk, és olyan gépekkel és szolgáltatásokkal vagyunk körülvéve, melyek minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy fizikálisan a lehető legkevésbé megterhelővé tegyék az életet. Egy ilyen világban valóban szükséges erősnek lennünk? Hát persze. Az erőedzés nyilván erősebbé tesz, de a fentieken túl is számos további előnnyel jár:

3. Csökkenti a csontritkulás kockázatát, mert csonttömeget is épít

4. Csökkenti a magas vérnyomást

5. Csökkenti a szív és érrendszeri betegségek kockázatát, mert megerősíti a szívet

6. Csökkenti a mellrák kockázatát, mert visszafogja a magas ösztrogénszintet, melyet kapcsolatba hoznak a betegséggel

7. Csökkenti a cukorbetegség kockázatát

12193574_943320969073612_8799700352236692660_n

8. Csökkenti az LDL koleszterin (low density lipoprotein – kis sűrűségű lipoprotein, azaz „rossz” koleszterin) szintjét, és növeli a HDL koleszterin (high density lipoprotein – nagy sűrűségű lipoprotein, azaz „védő” koleszterin) szintjét

9. Csökkenti a lesérülés valószínűségét

10. Javítja a testtartást

11. Növeli a hajlékonyságot

Lélektani hatások

Az erőedzés nehéz. Ezt nem lehet finomabban megfogalmazni. Egy helyesen végrehajtott guggolásnak vagy felhúzásnak nem szabadna könnyűnek lennie, és ha mégis az, akkor vagy nem úgy csinálod, ahogy kell, vagy nem tettél a rúdra elég súlyt. Az erőedzés másik hozománya, hogy nem csak a tested, de az elméd is erősíti. Összpontosítanod kell, ébernek kell lenned és vasakaratúnak, és a gyakorlatok során ezek a vonások is erősödni fognak.

12. Csökkenti a stresszt és a szorongást

13. Javítja az alvásminőséget

Ha problémád van az alvással, vágj bele egy rendes erőedzés-programba, és az garantáltan megoldja a gondjaid!

14. Jobban megbirkózol a mindennapos mentális és érzelmi kihívásokkal

Ez furcsán hangozhat azoknak, akik még nem próbálták az erőedzést, de igaz. A súlyemelés mentálisan és érzelmileg is jobban felkészít arra, hogy megbirkózz a mindennapok elkerülhetetlen problémáival – és ez persze összefügg az edzés fent említett stresszcsökkentő-alvásjavító hatásával is.

15. Fiatalosabb lesz a külsőd

Az idősödés során a sejtek elhasználódnak, és ebből kifolyólag több időre van szükségük ahhoz, hogy megjavítsák magukat. Az izomépítés egyik nagyszerű velejárója, hogy lelassítja ezt a folyamatot, és ezzel nem csak fiatalabbnak fogod érezni magad, de fiatalabbnak is fogsz kinézni, amíg csak edzel.

És nem, az erőedzéstől nem mész át Hihetetlen Hulkba. Csak fittebb, ruganyosabb és szálkásabb leszel. Fontos tehát különbséget tenni az erőedzés és a testépítés között. A két dolog nem ugyanaz, és nem lesz ugyanaz a végeredményük sem. Az erőedzéstől nem leszel izmosabb annál, mint amilyen izmos lenni szeretnél.

Szóval hol is hagytad azt a súlyzórudat?

http://www.boxrox.com/15-reasons-why-all-women-should-do-strength-training/