5 tipp, hogy sikeres küzdősportoló légy

Brain -

5 tipp, hogy sikeres küzdősportoló légy

Egész egyszerűen a jó szokások azok, amik megkülönböztetik a profi sportolót az amatőrtől. Azok a szokások, életstílus elemek, melyek segítségére vannak a profiknak, hogy keményebben és többet edzzenek, gyorsabban regenerálódjanak, jobban érezzék magukat és ezáltal jobban teljesítsenek.

Ha a mindennapjaidat rossz szokások börtönében éled, sosem fogod tudni kiaknázni a benned rejlő potenciált. Sosem. Mert az, hogy alig alszol, tömöd magadba a hulladék kaját, csak hátráltatni fog a célodhoz vezető úton. Hogy honnan tudom mindezt? Mert profi thai boxolókkal dolgozom nap, mint nap és hidd el nekem: a rossz szokások és a kimagasló teljesítmény nem járnak kéz a kézben. A következőkben elárulom Neked, azt az öt legfontosabb szokást, ami megkülönböztet egy bajnokot a papírkutyáktól.

#1 Pihenés

Amennyiben eredményes sportoló szeretnél lenni, időt kell, hogy szakíts a pihenésre és feltöltődésre, olykor többet is, mint az edzéseidre. A profi bunyósok általában délelőtt és délután is edzenek, hat nap egy héten. Ha ilyen edzésintenzitás mellett nem alszol eleget, egészen biztos, hogy az életmódod az egészséged rovására fog menni. Emellett csökkenni fog a teljesítményed, sőt még a súlyod megtartásával is problémáid lesznek. Legalább 7-8 óra pihentető, mély alvásra szükséged lesz éjszakánként és szervezeted edzés utáni regenerációjára, visszatöltésére is figyelned kell.

#2 Elszántság

A profi sportolók nem rinyálnak. Nem keresnek kifogásokat, hogy miért nem sikerült a fogyasztásuk, akkor is keményen tolják az edzést, amikor nincs igazán kedvük hozzá. A harcosok akkor is ki vannak békülve magukkal, amikor nem megy minden úgy, mint a karikacsapás, és ez a legtisztább jele az igazi elkötelezettségnek. Az emberek úgy képzelik, hogy az amatőr harcosok edzenek, készülnek, megmérettetnek, majd a nagy csata után pihennek egy jót... de nem a profik! A profik hétfőn már újra a teremben dolgoznak a hibáikon, amíg még frissen bennük van a küzdelem emléke, azok a technikák, amiken javítani kell.

#3 Áldozat nélkül nincs győzelem

Profinak lenni lemondásokkal jár. Az emberek többsége nincs képben azzal, hogy profinak lenni nem egy egyszemélyes meló. Egy csapat segíti a munkádat, tőlük függsz, de egyben ők is függenek tőled. Ha nem hozod a súlyodat, mert a mérlegelés előtti éjszaka egy barom voltál és bezabáltál egy pizzát, nem csak magadat járatod le: az egész csapatodat szégyenben hagyod. Ha profi sportoló vagy, a mindennapjaid nem úgy néznek ki, mint bárki másnak. A bulizás és a lógás a haverokkal szünetel, mikor meccsre készülsz. Szóval ez kb. így néz ki: amikor a spanok buliznak, piálnak és a várost róják, te otthon vagy és alszol. Aztán amikor ők délelőtt magukhoz térnek a pihe-puha ágyikójukban, te már túl vagy a reggeli edzéseden.

#4 Szervezés

Ha mindig sietsz, folyton késésben vagy, vagy folyton az utolsó utáni pillanatban jutnak eszedbe dolgok, nem leszel eredményes a profik között. A megfelelő tervezés az, ami segíteni fog a céljaid felé vezető úton: ellenőrizd a súlyod, vezess étkezési naplót, figyelj az egészségedre és légy készen a küzdelemre, amikor eljön az idő!

#5 Diéta

Azok a harcosok, akik komolyan veszik a sportjukat, megfelelően komolyan veszik a táplálkozásukat is. Pontosan követik az előírt étrendet, és nem azt esznek, amit épp találnak a konyhában. Nem csak akkor kell figyelned az étkezéseidre, amikor fogyasztasz. Egy profi minden egyes nap kiegyensúlyozottan, a céljainak alárendelten él és táplálkozik. Tudnod kell, hogy mik azok a hasznos alapanyagok, amiket a boltban a bevásárlókocsidba kell, hogy rakjál, hogy hogyan készítsd el az ételeidet ahhoz, hogy a szervezetedet megfelelő táplálékkal lásd el minden étkezés alkalmával.