A futás haszna a küzdősportokhoz – és minden egyébhez

Brain, Egyéb -

A futás haszna a küzdősportokhoz – és minden egyébhez

Ha küzdősportokkal foglalkozol, akkor nagy eséllyel futsz is – akár egy átgondolt edzésprogram részeként, akár csak megszokásból vagy azért, mert egyszerűen jól esik. Ha nem űzöd, azt viszont rosszul teszed, a futás ugyanis az egyik legjobb kardióedzés, és számtalan egyéb előnyhöz is juttat, nem csak a harcművészetekben, hanem azokon kívül is. Itt van öt egyszerű, de nagyszerű dolog, ami miatt nem hagyhatod ki az életedből:

1. Erősíti az ízületeket és ínszalagokat

Amikor futsz, a porcok összenyomódnak, majd megnyúlnak a csípődben, a térdedben és a bokádban. Ez a folyamatos mozgás oxigént juttat beléjük, kisöpri belőlük a fölösleges anyagokat, táplálja és egészségesen tartja őket. Edzés nélkül a porcsejtek elgyengülnek. De a futás speciálisan az ízületi szalagokat is megerősíti, ezzel stabilitást ad nekik, és ellenállóbbá teszik őket a ficamokkal és húzódásokkal szemben.

2. Zsírt égetsz vele

Ezt ugyan számos más gyakorlattal el tudod érni, de a futás továbbra is ott van a legjobbak között. Ráadásul könnyű megtanulni jól futni, és csak egy pár megbízható futócipőre van szükséged hozzá. És egyszerűbb is magasabb fokozatra kapcsolni, hiszen nem kell semmi extra technikát elsajátítani, ellenben például az ugrálókötelezéssel, az úszással vagy a síeléssel. A hatékony zsírégetéshez ne rövid, gyors sprintekben gondolkodj, hanem lassabb tempójú, hosszabb futásokban.

3. Erősíti az izmokat és növeli a csontsűrűséget

A futás megerősít, de nem gyúr ki: kemény és szálkás leszel tőle. A lábaid folyamatos talajba csapódása pedig tömöríti és ellenállóbbá teszi a csontjaidat a lábadban, a csípődben és a hátadban.

4. Hatékonyabbá teszi a kardiovaszkuláris rendszered

Ha jó a kardiód, akkor tovább tudsz jól teljesíteni. Az aerob kardió a hosszú távú erőkifejtések során lesz a barátod, az anaerob kardió a gyors, robbanékony mozgásaidból hozza ki a maximumot, melyekkel a kesztyűzések során operálsz. A hosszú, lassú futással, valamint a kocogás-sprint váltogatásával mindkét rendszert megerősítheted.

5. Javítja a légzést

Míg a kardiovaszkuláris állóképesség abban segít, hogy a véred hatékonyabban szállítsa az oxigént és a tápanyagokat a szervezetedben, amikor edzés során fokozottan szükség van rájuk, a megerősített tüdőkapacitás abban segít, hogy kevesebb levegővétellel több levegőt lélegezz be, és ezáltal ellásd a véred a szükséges mennyiségű oxigénnel. A tüdőkapacitás fokozásának egyik legjobb eszköze a futás – ahogy a szervezeted hozzászokik, úgy lesz egyre könnyebb normális légzést tartani sparring vagy gurulás során.

Szóval cipőt fel, és irány loholni!

http://pacificwavejiujitsu.com/blog/the-benefits-of-running-for-martial-artists-or-anyone/