Hagyjuk ki a reggelit a gyorsabb zsírégetésért?

Brain, Egyéb -

Hagyjuk ki a reggelit a gyorsabb zsírégetésért?

Gyerekkoromban a szüleim soha nem engedtek el iskolába anélkül, hogy előtte rendesen bereggeliztem volna. Abban hittek, hogy a reggeli fogyasztása életbe vágó, és csak így vihetek be a szervezetembe elég energiát ahhoz, hogy jól teljesítsek a suliban.

A szüleim lettek volna az egyedüliek, akik ennyire fontosnak tartották a reggelit? Persze, hogy nem!

Valójában a reggeli annyira lényeges része az életünknek, hogy a nap kezdetén mindennel szemben az övé a prioritás. Tudat alatt siettetjük magunkat reggelizni, mielőtt munkába, iskolába, az edzőterembe indulnánk vagy egyszerűen csak belevágnánk a napba.

Miért?

Életünk során belénk nevelték, hogy „a reggeli a legfontosabb étkezés,” és ha kihagyjuk, az megzavarja az emésztésünket, egészségtelen szintre esik le a vércukrunk, a testünk felfalja önmagát, éhező módra vált, és rámegy a pajzsmirigyünk egészségére. Ajaj!

De igaz ez? Valóban lelassít, megcsapolja az energiád, és ront a munkateljesítményeden, ha kihagyod a reggelit?

Egyáltalán nem!

Az igazság a reggelizésről

Az az igazság, hogy nem kell rögtön ébredés után enned. Sőt, az lenne a legjobb, ha nem ennél azonnal.

Mégpedig ezért.

Egészségügyi és fitnesz-szempontból egyet érthetünk abban, hogy zsírkrízisben szenvedünk, igaz? Túl sok az elhízott ember. Ehhez sok tényező hozzájárul, de a rögtön ébredés utáni reggelizés biztosan az egyik.

Alvás közben nem kerülnek külső kalóriák a vérbe, leszámítva egy kis glükózt (a máj glikogénjéből) és a trigliceridet (a testzsírból). Ez a kevéske üzemanyag az, ami életben tart: biztosítja a légzést, a szívverést, és még azt is, hogy álmodj.

Ebbe hogyan passzol bele a reggelizés?

Amikor felébredsz, a tested kiéhezett állapotban van. Ha az a célod, hogy zsírt adj le, akkor a kora reggeli reggelizés elméletileg meggátolja a zsírvesztést.

Gyors széljegyzet: ha hosszú ideig nem kapunk kalóriákat, jelen esetben az alvás miatt, akkor a hormonérzékeny lipázok elkezdik lebontani a zsírt. Méghozzá nem is keveset! Ekkor történik az igazi zsírvesztés legnagyobb része, amikor nincs benned étel és nincsenek kalóriák a véráramban.

Példa: Sanyi nyolc órát aludt. Este tízkor feküdt le, és reggel hatkor ébredt. Ez nyolcórányi alvást és valódi zsírégetést jelent. Ébredés után két lehetőség áll Sanyi előtt: 1. becélozhatja a hűtőt és megakaszthatja a folyamatot zabpehellyel és tejjel, vagy 2. várhat egy kicsit, 4-6 órát, és megnyújthatja a ezt az állapotot.

Ha Sanyi fogyni akar, melyik opció a logikus? Igen, a második!

Akkor most mindenkinek ki kéne hagynia a reggelit?

Nem azt mondom, hogy a reggeli kihagyása a zsírvesztés egyetlen módszere, mert nyilván léteznek más, már bizonyított diéták/stratégiák is – ez egyszerűen egy új perspektíva.

Viszont a reggeli kihagyásának több értelme van emésztésileg. De álljunk meg: tudom, mire gondoltok. Ez a stratégia csak zsírégetésre jó? Egyáltalán nem, több egészségügyi előnnyel is jár.

Járulékos egészségügyi előnyök:

1. Szünetet biztosítasz a gyomrodnak és hasnyálmirigyednek, hogy ne kelljen folyamatosan emésztőnedveket (hidroklórsavat és bikarbonátot) kiválasztaniuk. Mindkettő a baktériumölést, az ételrészecskék szétzúzását és a gyomor phjának semlegessé tételét segíti elő. Az eredmény: a nedvek egészségesebb áramlása, és a az étel egészségesebb mozgatása A-ból B-be.

2. Lehetőséget adsz a hasnyálmirigyednek arra, hogy pihenjen egyet, ha nem folyamatosan az emésztőnedvek és hormonok kiválasztásával terheled. A pihentetés segíti az optimális enzimkiválasztást, az étel lebontását, és javítja a vércukorszint szabályozását.

3. A reggeli kihagyása abban is segíthet, hogy a sejtjeid újra érzékenyebbé váljanak a glükóz felhasználása során. Más szóval: a sejtjeid hatékonyabbak lesznek a glükóz (szénhidrátok, cukor) felhasználásában, abban, hogy potenciálisan energiává alakítsák azt.

4. És végül: a reggeli kihagyásával javul az éhség-kontrollod. A legtöbben egyből esznek, amint megkordul a gyomruk. A reggeli kihagyásával jobban fogod tudni kontrollálni az éhséged. Így csak akkor fogsz enni, amikor a tested valóban vágyik a táplálékra.

Végszó

Ha még mindig nem győződtél meg arról, hogy megéri kihagyni vagy elhalasztani a reggelit, akkor azt javaslom, próbáld ki, és nézd meg, mi történik.

Ne feledd, a tested rengeteg glikogént raktároz a májadban, durván 75-100 grammnyit, vagy 300-400 kalóriának megfelelő glükózt (energiát), arra az esetre, ha tényleg szükséged lenne rá. Arról nem is beszélve, hogy egy csomó olyan zsír van rajtad, amit elégethetsz, függetlenül attól, hogy a testalkatod karcsú vagy kövér. Szóval ne félj, ha úgy döntesz, kihagyod a reggelit: rengeteg üzemanyag-tartalékod van arra, hogy kihúzzon a csávából.

Ismétlem: ne gondold azt, hogy soha többé nem szabadna reggelizned, inkább használd ezt mint stratégiát ahhoz, hogy több zsírt égess. Mint korábban említettem, manapság a legtöbb ember túlsúlyos, és a reggelizés nem segít nekik lefogyni – pláne akkor nem, ha cukros kajákkal kezdik a napot. A reggeli kihagyása segíthet. Kihagyhatod heti kétszer, háromszor, akár ötször is – javulni fog a kontrollod, az egészséged, és leadod a zsírod.

Szóval lassíts, zabolázd a villád és égess zsírt!

https://www.onnit.com/academy/should-you-skip-breakfast-for-faster-fat-loss/