Hat egyszerű lépés, hogy megőrizd a motivációd az edzéshez

Brain -

Hat egyszerű lépés, hogy megőrizd a motivációd az edzéshez

Az ünnepek alatt a legkönnyebb a sporttáskát a sarokba vágni. Kövesd ezt az útmutatást, hogy távol tartsd a kísértést!

 

Az év végén mindig nehéz motivációt és erőt találni az edzéshez. Érthető, hiszen ez az ünnepi szezon: a bulik és a pihenés ideje, amikor megjutalmazod magad egy keményen átmelózott év után.

 

Újévkor ugyan mindig futószalagon érkeznek a fogadalmak, és mindenki megesküszik, hogy eljár majd a konditerembe, egészségesen étkezik, és nem stresszel az élet apró bosszúságain, ezek az elhatározások általában tiszavirág életűek. Kevesen bírják ezt egy-két hónapnál tovább.

 

Ilyenkor az embernek nagyobb segítségre van szüksége ahhoz, hogy megőrizze a motivációját az edzéshez, ha pedig még csak most készül az életmódváltásra, akkor pláne jó, ha van némi útmutatás a mentális él karbantartásához. Szóval itt van hat egyszerű tipp, melyek segítségével egészen év végéig zakatolhatsz a teremben, és energiával telten lendülhetsz át az új évbe!

 

#1 Határozz meg célokat

 

Az olyan homályos célkitűzések, mint hogy mindig minden órára bemenni a suliban, vagy minden másnap lemenni a konditerembe, elég egyszerűen feledésbe merülnek. Határozz meg helyettük specifikus célokat, korlátozott ráfordítható idővel. Például: „elérni a következő övszínt négy hónapon belül” vagy „húsz percig ugrókötelezni, szünet nélkül” esetleg „felhúzni 100 kilót három hónapon belül.” Koncentrálj a célra, és vesd bele magad a melóba, hogy elérd.

 

#2 Módosíts a berögződéseken

 

A jó szándék első számú gyilkosa valószínűleg az unalom. Ha úgy érzed, stagnálsz, variálj a berögződéseiden! Próbálj ki egy másik harcművészetet pár hétig, fűszerezd súlyzós edzésekkel a heti menetrended, vagy egyszerűen csak tégy egy lépést hátra, és az alapkészségeidet polírozd, ahelyett, hogy ész nélkül egyre nehezebb és nehezebb technikákat erőltetnél a tananyagodba.

 

#3 Kockáztass

 

Az egészséges versengésnél jobb motiváló erő az emberek nagy része számára nem létezik, főleg, ha a végén még díjat is lehet nyerni. Hívd ki a barátodat, és fogadj vele, hogy előbb érsz el egy bizonyos edzettségi szintre, vagy valósítasz meg más, specifikus célt, mint ő! Minden héten vessétek össze a haladásotokat, hogy egymást is motiváljátok. A győztes mondjuk ehet egy fejedelmi vacsorát a másik kontójára, vagy valami hasonló.

 

#4 Fizess előre

 

Jelentkezz privát személyi edzésre – előre fizetéssel. Vegyél részt egy szemináriumon, vágj bele az övvizsgába – a díjat előre le kell tenni. A pénz mindig is ott volt a legnagyobb motivációs erők között a legtöbbek számára. Ha már rászántál egy összeget, akkor sokkal-sokkal valószínűbb, hogy maximálisan beleteszed mindazt a munkát és erőfeszítést, ami ahhoz kell, hogy célt érjen a foglalkozás.

 

#5 Terjeszd az igét

 

Ha megvan a cél, amit el akarsz érni, karikázd be a naptárban a napot, amit határidőnek választottál hozzá. Aztán mesélj róla mindenkinek! Mesélj róla a barátaidnak és edzőpartnereidnek, hogy bátoríthassanak tréning közben. Mondd el az oktatóidnak, és kérj tőlük tanácsot, hogyan tudnál hatékonyan dolgozni, és időre célba érni. Pusztán a tudat, hogy mások tudják: elkötelezted magad valami mellett, elég lesz ahhoz, hogy munkára fogd magad még a legkedvetlenebb napokon is.

 

#6 Játssz a barátaiddal

 

Kérdezd meg, milyen kiegészítő edzéseket végeznek a barátaid, és kérdezd meg, csatlakozhatsz-e hozzájuk! Ha ezt megléped, akkor már csak követned kell a barátokat egy új környezetbe, legyen az egy másik küzdősport, súlyzós edzés, foci, úszás vagy bármi más. Simán lehet, hogy annyira élvezni fogod a váltást, hogy néhány új dolgot a saját edzésprogramodba is beépítesz.

 

Ha a hat lépés mindegyikét megteszed, akkor jó eséllyel szellemileg frissen és energikusan tudod majd le az év végi szezont – vagy bármely más, fásultabb időszakot. Ne felejts el új célokat kitűzni, ha a régieket már elérted! Így továbbra is izgalmas marad a tréninged, és egy év múlva le leszel nyűgözve, hogy mennyi mindent elértél a szokásos edzésmunka felrázása óta.

 

http://alliedcombatsports.weebly.com/blog/stay-motivated