Hét dolog, amit megtettem, hogy leadjak száz kilót diétázás nélkül

Brain, Egyéb -

Hét dolog, amit megtettem, hogy leadjak száz kilót diétázás nélkül

2001-ben több mint 180 kilót nyomtam. Az összes diétát kipróbáltam, ami csak létezik. Két hónapig még a megboldogult dr. Atkins-szel is dolgoztam, és a legtöbb, amit tehetett, miután kifizettetett velem több ezer dollárt, az volt, hogy rám üvöltött, miért vagyok ilyen kövér.

Végső soron minden diéta, amit kipróbáltam, ugyanúgy végződött. Mindig volt egy hosszú lista azokkal az ételekkel, amiket nem ehettem. Pontosan betartottam mindent. És fogytam is egy kicsit, nagy kínlódások árán. És mindig eljött az az elkerülhetetlen pillanat, amikor már nem bírtam tovább, és habzsolni kezdtem. Mindegy, mennyit fogytam, napokon belül visszajött rám, és egy héttel később két kilóval többet nyomtam, mint amikor elkezdtem a diétát. Ez a lefogyok öt kilót – felszedek hatot gyakorlat 1990-ben kezdődött, és 2001 szeptemberében értem kövérségem csúcsára, 185 kilóval.

És akkor jött el a fordulópont. Szeptember 11-én épp, hogy csak lekéstem a United Airlines 93-as járatát. Úgy éreztem, ettől fogva ajándék minden perc. Halálra dolgoztam magam egy hihetetlenül stresszes Wall Street-i munkahelyen, amit utáltam, és az univerzum adott egy második esélyt.

Akkor döntöttem el, hogy egyszer s mindenkorra kiszállok a diétás hullámvasútból, és megfogadtam, hogy sohasem szállok vissza rá. Ehelyett megpróbáltam rájönni, miért kényszerít a testem arra, hogy ennyire elhízzak. Eldöntöttem: feltérképezem, mit tehetnék azért, hogy rávegyem, hogy újra vékony akarjon lenni. A Pennsylvaniai Egyetemen tanult biokémiai tudással felfegyverkezve napi tizenkét órát töltöttem az elhízást okozó hormonok, enzimek és neurotranszmitterek kutatásával.

Rájöttem, hogy a tartós súlyleadás nem a kalóriaszámolgatáson múlik, hanem azon, hogy képes vagy-e megteremteni azt a megfelelő hormonális környezetet a testednek, ami előremozdítja a súlyvesztést. Mivel a stressz és az érzelmi problémák kedvezőtlen hormonális környezetet teremthetnek, az elme-test kapcsolat felől kell közelíteni a helyzethez. Holisztikus megközelítésre van szükség, ami ugyanannyira figyelembe veszi a pszichológiai és érzelmi életünket, mint azt, hogy mit, vagy mikor eszünk.

Két és fél év alatt száz kilót fogytam, diétázás nélkül. Több mint tíz éve tartom a súlyom, és továbbra sem diétázom. Azt és akkor eszem, amit és amikor csak akarok. Ezek voltak átalakulásom kulcsai:

#1 Leálltam a diétával és elkezdtem táplálni a testem

Kutatásom során rájöttem, hogy a testem krónikusan ki volt éhezve bizonyos kulcsfontosságú tápanyagokra, mint az omega-3 zsírsavakra, a szétfőzetlen ételekre és a magas minőségű fehérjékre. Annyi igazán minőségi tápanyagot fogyasztottam, amennyi csak lehetséges volt. Ha szemétkajára vágytam, csokira, chipsre vagy pizzára, hát szemétkaját ettem, amikor csak akartam, habozás nélkül. Idővel már nem is ízlettek, mert a testem megtanulta jobban becsülni a magas minőségű, tápanyagokban gazdag ételeket.

#2 Meggyógyítottam az emésztésem

Felfedeztem, hogy az egyik oka annak, hogy annyira ki voltam éhezve a tápanyagokra, a rossz emésztés volt, tehát képtelen voltam hatékonyan kivonni a tápanyagokat az ételekből, amiket elfogyasztottam. Az emésztési problémák gyulladást okozhatnak, a gyulladási hormonok pedig zsírtároló üzemmódba kapcsolják a testünket. Rengeteg fermentált és élőkultúrás ételt kezdtem enni, probiotikumokat és emésztő enzimeket szedtem, hogy rendbe hozzam az emésztésem.

#3 Beszereztem egy CPAP készüléket az éjszakai fulladásaimra

Éjszakai fulladással sok túlsúlyos ember küzd. Ez olyan hormonális környezetet teremt, ami a kortizolszint megemelésével kapcsolja súlyfelhalmozó üzemmódba a testet, innen ered a szemétkaják utáni sóvárgás és az inzulinrezisztencia. Az éjszakai fulladás könnyen kezelhető egy CPAP készülékkel. A gép levegőt fúj az orrba és a szájba, hogy szabadon tartsa a légcsőt, így gond nélkül átalhatod az éjszakát.

A legtöbb ember, aki éjszakai fulladással küzd, még csak nem is tud róla, habár a velük élőknek tudniuk kell, mert a fulladásos emberek nagyon hangosan horkolnak. Enyém volt az egyik legrosszabb éjszakai fulladás, amit az alvásszakértőim valaha láttak. Attól a pillanattól fogva, hogy meglett a CPAP készülékem, rögtön több energiám lett, és kevésbé vágytam a szemétkajákra. És a többletsúly elkezdett leolvadni, mindörökre.

#4 Elkezdtem elme-test gyakorlatokat használni, hogy csökkentsem a stresszt

Mint az éjszakai fulladás, a stressz is megemeli a kortizol és a gyulladásokért felelős hormonok szintjét. Ezek a hormonok állandó kaja utáni sóvárgást okoznak, és krónikus zsírtároló üzemmódba kapcsolják a testet. Rengetegen képtelenek belátni, mennyire fontos megtanulni, hogyan kell csökkenteni a stresszt. Elkezdtem reggelente meditálni, és vizualizálni azokat a dolgokat, amiket a nap során el szeretnék érni – ezeket a módszereket rendkívül hatékonynak találtam a stresszcsökkentésben.

#5 Sokkal fenntarthatóbb életet teremtettem magamnak

Csökkentettem a kiadásaimat, megfizethetőbb házba költöztem, és több olyan növényt is elkezdtem termeszteni, amik az étrendem részét képezték. Sokkal fenntarthatóbbnak kezdtem érezni az életem, nyugodtabb lettem. Imádtam, hogy bármikor megéhezem, kimehetek a kertbe, és ehetek valami friss és életerőtől duzzadó terményt. Többé nem áramlottak bennem stresszhormonok, hogy pusztítsanak, és zsírtárológéppé alakítsák a testem.

#6 Megoldottam néhány fontos érzelmi problémámat

Vannak emberek, akik nagyobb biztonságban érzik magukat, ha van rajtuk súlyfelesleg. Olyan ez, mintha a test lökhárítóként használná a zsírt a világ ellen. Én is ebben a cipőben jártam, és tisztában voltam azzal, hogy muszáj kezdenem valamit azokkal az érzelmi problémákkal, amiktől úgy éreztem, nem biztonságos a testem. Vizualizációs gyakorlatokat kezdtem végezni, amik segítettek feldolgozni a múltbéli traumákat, és segítettek abban, hogy a testem biztonságosnak érezze a súlyvesztést.

Az évek során úgy találtam, ügyfeleim 65-70%-a a súlyt egyfajta védőpajzsként használja. Ezt „érzelmi elhízottságnak” hívom. Ha feldolgozzák azokat a problémákat, amik az érzelmi elhízottságot okozzák, és megszüntetik az asszociációt, hogy a háj a biztonsággal egyenlő, a test sokkal inkább hajlandóvá válik elengedni a súlyt. Miután leszámoltam ezzel az asszociációval, és a háj már nem töltötte be a funkcióját – tehát már nem éreztem magam biztonságban attól, hogy zsírpajzs vesz körül – a súly tulajdonképpen eltűnt.

#7 Méregtelenítettem a testem

Miután ledobtam 80 kilót, elkezdtem a toxinokról olvasni, és arról, hogy a test hogyan dolgozza fel és hogyan kezeli a mérgező anyagokat. Kiderült, hogy a test a zsírsejteket arra használja, hogy elraktározza a toxintöbbletet. Rájöttem, hogy az utolsó 20 kilónyi felesleghez azért ragaszkodott annyira a testem, mert az volt a felhalmozódott toxinok raktára. Elkezdtem méregtelenítő életformát követni. Egyszerűen elkezdtem kiöblíteni a testem lúgos folyadékokkal: citromos vízzel, almaecettel, zöld levekkel, és rengeteg salátával és csírákkal. Ez be is jött, mert sokkal gyorsabban leadtam az utolsó 20 kilót, mint az elsőt, azaz a súlyvesztésem tempója a végén még be is gyorsult.

A súlyvesztés legésszerűbb és legfenntarthatóbb módja az elme-test megközelítés, mert ez táplálja a testet, csökkenti a fizikai, mentális és érzelmi stresszt, ami a súlygyarapodást okozza. Mára emberek tízezreivel dolgoztam, 60 országban tanítottam erről a megközelítésről, és lenyűgöző eredményeket értünk el. Olyan emberek, akiknek az egész életük jojó-diétázással telt, most valóban leadják a súlyt – 20, 40, 90 kilókat – diétázás nélkül, ezt a módszert követve.

http://www.mindbodygreen.com/0-12098/the-7-things-i-did-to-lose-220-pounds-without-dieting.html